reklama

Starý, ideme na to!

„Starý, ideme na to. Zobral som garnižu, ty zober tú hnedú stoličku z obývačky, ja kuknem, či máme izolačku a keď nie, zastavíme sa ešte na pumpe, kúpime a ide sa.“ Takto a podobne sa začínajú telefonáty asi hodinu po tom, čo ma väčšinou v aute napadne nejaká, pre väčšinu ľudí fatálna blbosť, ktorú chcem dať do 2D podoby. No nakoľko Matúš je a dúfam, že ešte aj dlho bude, ochotný mi pomôcť realizovať tieto úžasné a pokrokové myšlienky, tak volám práve jemu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Ičkova motorka.
Ičkova motorka. (zdroj: Vlado Schwandtner)

Postup je zväčša rovnaký. Do útrob favoritky nacpeme stoličky, kreslá, knihy, žehliacu dosku, skrátka to, čo si daná situácia práve vyžaduje. V tomto prípade to bola len garniža, no napriek tomu sa favoritka opäť ukázala nekonečne veľká.

„Starý môj, to tam nenatlačíš.“
„Jasné, že natlačím, pozeraj.“
„Dobre, ale kam chceš ísť o desiatej večer s garnižou fotiť?“
„Zima je. Tma je. Ani len mesiac nesvieti.“

A to je práve to, čo potrebujem. Zimu, tmu, žiadny mesiac. žiadne svetlo, ktoré by mi zasahovalo do mojich plánov. Svetlo, ktoré nemôžem zobrať a vypnúť, otočiť, skrátka mať ho na garniži a robiť si s ním čo chcem. Veľa fotografov možno nebude súhlasiť, ale radšej mám externé blesky v tme, ako krásne, večerné, mäkké slnečné svetlo. No a taký blesk sa dá na garnižu prilepiť izolačkou a funguje cez wireless. Slnko nie. Bohužiaľ! Mal by som ho radšej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Garniža je vo Favoritke, izolačka ešte bola doma, stolička na zadnom sedadle a ide sa za dobrodružstvom. Matúš si hneď samozrejme v aute zapáli jednu Tuberiho tyčinku, na čo mu poviem, že tu bude smrad a fajčiť sa môže aj na poli.

„ Počúvaj ma, Dadulko, idem o desiatej večer v zime na pole, kde ma zase nahovoríš, aby som skákal z nejakej historickej pamiatky, ktorá je aspoň 2 metre vysoká a budeš mi pritom blýskať do papule a nebudem vedieť, kam skáčem.“

Týmto argumentom oponovať nemôžem. Kto by mi skákal z historických pamiatok, rozdrapoval pri tom ruky presne tak, ako si to ja predstavujem (nééééé ľavú, pravú hore ti hovorím, ešte raz) a riskoval príchod pracovníka SBS, alebo že ho zbadá niekto známy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S favoritky sa valí dym, nie len s výfuku a Matúšovej „fabricky šúľanej“, ale aj s mojich uší, ako mi to hlave šrotuje. Keby mi to tak fungovalo v škole, som génius. Nefungovalo!

„Maťo, na čo mi pôjdeme na pole, keď na Červáku (hrad Červený Kameň) je fasa lúčka a hlboká orba pri Dubovej je v tomto období zradná? Pôjdeme mi pekne na tú lúčku a ani si tak špacírky nezašpiníme.“

Príchod na dané miesto pripomína scénu z akčného filmu. Zaradená jednotka, Pink Floyd dohral, ja vyzerám vhodné miesto a Matúš pozerá, kto kde je.

„Tu je to fasa, kukaj tie stromy a vzadu tá lampa!“
„Sem dáme stoličku, tu si sadneš, jeden blesk sem, druhý tu, odrazíme to cez polystyrén a bude s toho záber jak víno.“
Reflektory favoritky svietia na naše „kulisy“ a my pripravujeme scénu.
„Dobre, sadaj, kukaj hore, cvakneme to skúšobne, či to blýska jak potrebujeme.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

CVAK.

Matúš sa začne rehotať, ja začínam byt nasratý.
„Zase mi dal tatko ten blesk vybitý.“
„Šak normálka ne?!“
„Si sa ho pýtal, či je to nabité?“
„Samozrejme!“
„Čo povedal?“
„ISTEŽEÉ.“

„Dobre starý, zbalíme to dáme štatistickú kofolu, na „Červáku“ nabijeme pod barom baterky a vrátime sa.“

Štatistická kofola je vždy dobrá a konštruktívna.

„Maťko, niekto nám bude musieť držať tú garnižu s bleskom, nech ta nasmažím z vrhu.“
„Ale kto?“

Vtedy ma zachránil kamoš Ičko.

„Ivuško, kde si?“
„Nevozíš sa náhodou na motorke?“
„Si na Dubovej?“
„Super, dojdi na „Červák“, potrebujem podržať garnižu. Áno, áno, fotím. Pohni sa!“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Baterky sa nabili Ivo dofrčal, elegantne odkopol bočák na Yamahe a išlo sa na to.
Matúš poslušne sedel, pozeral do tmavej oblohy, Ivo držal blesk s garnižou, druhý blesk na statíve, ja som spoza hľadáčika dával inštrukcie a šlo to ako po masle. Len keby mi s tým tí chlapci nehegali.

„Netras s tým!“
„Netrasiem, zima mi je a je to ťažké.“
„Keď mi s tým fešáci budete heglovať, tak tu budem do polnoci.“
„Ty chmuľo, už polnoc bola!“
„No, šak to!“
„Ukáž to? Dobrééé to je.“
„Počuj, cvakneš mi aj motorku?“

Cvakla sa aj motorka a baterky už prešli svoju cestu do údolia tieňov tak sme to zabalili a vybrali sa na ďalšiu štatistickú kofolu, spojenú s mojim dojmom z Ičkovej mäkkej zadnej pneumatiky, nakoľko vždy mi dá previezť.
Skrátka, dopadlo to ako to dopadlo a výsledok si môžete pozrieť pod textom.

Obrázok blogu

Alebo na mojom webe www.artphoto.sk .

Vlado Schwandtner

Vlado Schwandtner

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ako amatérsky fotograf s pomerne bohatými skúsenosťami a dobrou technickou výbavou chcem získať čo najviac informácií a názorov na svoju tvorbu, ktorú si môžete pozriet aj na mojej osobnej stránke: www.artphoto.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéKrajinaPortrétGlamourAutomotívArchitektúraModelingBookAktReportážBodydetailKoláž

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu